•   På nätet sedan 2008
  •   Endast Originaldelar
  •   Snabb leverans (1-3 dagar)
  •   Telefonsupport
0
Handla som /

Så här handlar du hos oss

Vi säljer alla våra produkter både till privatpersoner, företag, föreningar och myndigheter inom Sverige.
För beställningar utomlands vänligen kontakta oss via vår kundtjanst för vidare hjälp.

Har du fler frågor om hur du utför ett köp hos oss är du välkommen att kontakta oss på 018 - 12 70 30 eller kundtjanst@flaktbutiken.se
 

1. Välj om du önskar handla som privatperson eller företag

I vår webbutik kan du själv välja om du vill visa priserna inklusive eller exklusive moms. I kassan specificeras all information inklusive moms samt momsen specificerad var för sig. 

Vill du se priser med eller utan moms? Det ändrar du enkelt själv enkelt uppe till höger på dator under "Kassan kundvagnen", längst ner i menyn på mobil version.

Dator version:

Välja med eller utan moms i datorversion

Mobil version:

Välja med eller utan moms i mobilversion

 



2. Välj produkter

Menyer

Via våra menyer kan du enkelt komma fram till rätt reservdel eller filter till ditt ventilationaggregat. I menyträdet finns både kategorisidor och produktsidor som underlättar för dig att komma rätt.
På själva produkten finns en produktbild, produktnamn och en köpknapp. Klickar du på produktbilden kan du läsa mer om produkten och klickar du på "Köp Knappen" så läggs produkten direkt i varukorgen. Vill du läsa mer om produkten så klicka på bilden sedan om du vill köpa produkten klickar du på "Lägg i varukorgen" för att lägga i produkten i din varukorg.

Sökfunktionen

För att snabba på filtreringen och att komma till rätt produkt snabbare så kan man använda sig av sökfunktionen på vår webbutik.
Det går att söka på produktnamn, artikelnummer, olika artikelbeskrivningar för att komma fram till rätt produkt. Du behöver inte skriva hela sökordet, är du osäker räcker det med att skriva del av ett sökordet i sökfält sedan klicka på "Sök".

 



3.  Placera produkten i varukorgen

När du klickat på knappen "Lägg i varukorg" eller "Köp" på en produkt så hamnar varan i din varukorg. Varukorgen (Kassan) visas alltid på vår sida uppe till höger både i mobil och dator version av webbbutiken. Ångrar du att du lagt i en produkt i din varukorg så kan du alltid ta bort genom att trycka på minus (-) tecknet, önskar du lägga till fler av samma produkt klickar du på plus (+) tecknet. 

 



4. Till kassan

När du känner dig nöjd och vill slutföra din beställning klickar du på "Gå till Kassan".

Kontroller att du handlar rätt som privatperson eller företag. Detta gör du högst upp på sidan både i mobil- och datorversion av webbutiken.

Kontroller om du har valt att handla som privatperson eller företag i kassan

Kontrollera att det är rätt produkter och antal i varukorgen som du valt.

Välj sedan det fraktalternativ som passar dig bäst.
Du kan läsa mer om våra fraktalternativ här:

Om du vill skriva in ett meddelande till oss angående din order kan du klicka på "Jag vill ange ett meddelande".
Detta val är helt valfritt och behöver inte göras om man inte vill.

Har du en rabattkod kan du fylla i den under "Jag har en rabattkod".
Detta val är helt valfritt och behöver inte göras om man inte vill.

 



5. Bekräfta köp och slutför beställningen

Sista steget är att fylla i dina leveransuppgifter och hur du önskar betala.
Du kan välja en annan leveransadress än fakturaadress i vissa val av betalningssätt.

Mobilt BankID verifiering kan förekomma på vissa betalningssätt

Våra olika betalningssätt är följande

  • Fakturabetalning privatperson (betala inom 14 dagar)
  • Fakturabetalning företag (betala inom 30 dagar)
  • Delbetalning
  • Direktbetalning
  • Kortbetalning

Läs mer om våra olika betalningssätt här:

När du klickat på "Slutför köp" så har själva köpet genomgåtts. 

Vi har nu mottagit din beställning. En orderbekräftelse skickas direkt till din e-postadress som en bekräftelse på detta.
Om du inte fått din orderbekräftelse inom 1 timme, kontrollera din skräppostmapp hos din e-post (mail) därefter kontakta oss för vidare hjälp

När ditt paket sedan skickas från oss får du ytterligare ett mejl med leveransbekräftelse. I det mejlet finns även information om hur du spårar ditt paket samt när och var du kan hämta ut det.

 



Viktigt

Efter att du genomfört ett köp kan du inte ändra saker själv som t.ex att lägga till eller ta bort produkter på en order, byta leveransadress osv utan att kontakta oss.  Har vi inte hunnit skickat ut ditt paket ännu så går det att ändra det mesta på en order så tveka inte på att kontakta oss för hjälp.

Kontakta oss om du vill ändra någonting i din order via vår kundtjanst här:

 

Produkten har blivit tillagd i varukorgen