DHL Servicepoint
DHL Servicepoint SKICKA GRÖNT
Hempaket
DHL Företagspaket
Hämta själv i vår butik Uppsala
Direkt från leverantör
Transportskador
Vi levererar de allra flesta av våra produkter med DHL Freight inom Sverige. Notera att vi, förutom till Gotland, inte kan leverera till adresser som kräver båttransport inom Sverige.
Leveranstiden är normalt 1-3 arbetsdagar. Det avser tiden från det att vi har mottagit din beställning och att den skickas från vårt lager. Det tillkommer sedan tiden för DHL att köra ut varorna, alternativt att du hämtar själv i vår butik i Uppsala.
Leveranstid för för produkter som skickas direkt från leverantör. Köper du en produkt som skickas direkt från leverantör så står uppskattad leveranstid på produktsidan. Du får då en avisering från leverantörens fraktbolag om din leverans. Leverantören kan använda sig av andra fraktbolag än DHL för sina försändelser.
Vi erbjuder alla våra kunder möjligheten att välja alternativet "Miljöfrakt" som innebär ett grönare alternativ på sin leverans av paket.
Läs mer under respektive fraktsätt.
Privatperson och företag
Kostnad 79:-
Leverans sker normalt inom 1-3 arbetsdagar
För att ge våra kunder största möjliga service använder vi oss av DHL Servicepoint vilket innebär att du enkelt hämtar ut ditt paket på något av DHL's ca 1600 ombud eller 120 DHL-boxar. Du hittar ombuden över hela landet på platser som du besöker varje dag: affären runt hörnet, bensinstationen eller kiosken.
Vi aviserar våra paket via sms direkt till din mobiltelefon. Påminnelse skickas via sms.
Utlämning sker mot uppvisande av legitimation och sändningsnummer.
Försändelser levereras till ditt närmaste DHL Servicepoint ombud som som räknas ut ifrån ditt postnummer, vill du byta till ett utlämningställe nära t.ex din arbetsplats skriv det i meddelande rutan vid beställning i kassan.
OBS! om vi redan skickat paketet kan vi tyvärr inte kostnadsfritt ändra ombud.
Klicka här för att hitta Närmaste DHL Servicepoint
Detta fraktalternativ är samma som DHL Servicepoint fast med tillägget "SKICKA GRÖNT"
Privatperson och företag
Kostnad 79:-
Leverans sker normalt inom 1-3 arbetsdagar
Vad är DHL SKICKA GRÖNT?
SKICKA GRÖNT är DHL´s gröna tillval som du kan göra som kund för att öka omställningstakten till klimatsmarta transporter i det svenska transportnätverket. Varje gång du som kund väljer SKICKA GRÖNT producerar DHL motsvarande tonkilometer med klimatsmarta teknik- och bränslelösningar någonstans i vårt svenska nätverk.
Vilka tekniker och bränslen används i DHL SKICKA GRÖNT?
För 2020 används etanol, biogas och el-drift. Dessa tekniker och bränslen uppfyller kriterierna för fossilfritt enligt Fossilfritt Sverige
Läs mer om DHL SKICKA GRÖNT här
Ditt paket ligger kvar 7 dagar hos DHL ombud, från det att SMS-avisering skickats till dig. Efter 14 dagar skickas din order tillbaka till vårt lager och din betalning krediteras via Svea Ekonomi så snart din retur har registrerats hos oss.
För alla paket som inte löses ut förbehåller sig Fläktbutiken.se rätten att debitera dig som kund 300 kronor. Avgiften avser våra uppkomna kostnader för returfrakt, hantering och administration.
Privatperson och företag
Kostnad 198:-
Leverans sker normalt inom 1-3 arbetsdagar
Till privatpersoner och företag kan vi leverera paket till er hemadress med avisering. Vi använder oss av frakttjänsten Shiplink till detta.
Alla frakter som bokas med Shiplink klimatkompenseras till 100%.
Vem levererar mitt paket?
Shiplink arbetar med några av marknadens bästa transportören och väljer ut den som är bäst anpassad för att ta hand om just din frakt.
Transportörer hos Shiplink är DHL, PostNord, Bring, DSV, TNT, UPS och Jetpak.
Observera att tjänsten inte inkluderar inbärning eller installation. Leverans sker till tomtgräns eller adress.
Avisering till mottagaren ingår - leverans sker den dag mottagaren själv valt tillsammans med transportören.
Leverans inom ca 4 dagar efter aviseringen ingår. När mottagaren aviseras erbjuds de leverans inom fyra dagar, behöver mottagaren längre tid kan kostnader för lagerhyra tillkomma.
Ett tidsintervall på fyra timmar ingår för mottagaren. Mottagaren informeras och erbjuds ett intervall på fyra timmar för leveransen.
Leveransbesked till mottagaren 30 min innan leverans. I samband med att leveransen ska ske kommer chauffören att försöka ringa mottagaren en gång för att meddela att han är snart där så de kan förbereda sig. Mottagaren ska vara på plats det bokade datumet som de avtalat med transportören.
Vi förbehåller oss rätten att debitera för dom kostnader som kan uppstå om det inte går att leverera till angiven leveransadress.
Tänk på att du som kund alltid ska kunna visa legitimation vid leveransen av paketet.
100% klimatkompenserade frakter med Shiplink Läs mer här
Endast till företag, alla paket skickas med miljöfrakt.
Kostnad 179:-
Leverans sker normalt inom 1-3 arbetsdagar
OBS! Bara till företagsadress med ett företagsnamn som mottagare.
Till företag kan vi skicka varorna med DHL Företagspaket, DHL kör ut och levererar varorna direkt till leveransadressen. Ingen avisering sker. Adressen måste vara bemannad under kontorstid vardagar 08:00 - 17:00 för mottagande av paket.
Vi förbehåller oss rätten att debitera för dom kostnader som kan uppstå om det inte går att leverera till angiven leveransadress.
Tänk på att du som kund alltid ska kunna visa legitimation vid utlämningen/leveransen av produkterna.
Vad är DHL SKICKA GRÖNT?
SKICKA GRÖNT är DHL´s gröna tillval som du kan göra som kund för att öka omställningstakten till klimatsmarta transporter i det svenska transportnätverket. Varje gång du som kund väljer SKICKA GRÖNT producerar DHL motsvarande tonkilometer med klimatsmarta teknik- och bränslelösningar någonstans i vårt svenska nätverk.
Vilka tekniker och bränslen används i DHL SKICKA GRÖNT?
För 2020 används etanol, biogas och el-drift. Dessa tekniker och bränslen uppfyller kriterierna för fossilfritt enligt Fossilfritt Sverige
Läs mer om DHL SKICKA GRÖNT här
Privatperson och företag
Kostnad 0:-
Leverans sker omgående vid lagervara, aviseras via e-post när din order är klar att hämta i vår butik i Uppsala.
Om du vill hämta dina varor själv i vår butik väljer du "Hämta själv i butik" som leveranssätt i kassan. Då hämtar du själv dina produkter i våran butik på Spikgatan 5 Uppsala.
Vår butik har öppetider vardagar mellan kl. 07.00 och 16.00.
Läs mer: Om vår fysiska butik i Uppsala
Privatperson
Kostnad 79:- (Ombud)
Kostnad 0:- (Hämta i vår butik)
Leverans sker direkt från fabrik till ombud.
När produkten skickas direkt från leverantör så kan privatpersoner välja mellan fraktsätten "ombud" eller att "hämta i vår butik".
Har man valt hemleverans i kassan så ändras det automatiskt till ombud vid orderläggning.
Avisering sker via e-post eller sms.
Mer information om sändningen finns i din orderbekräftelse.
Företag
Kostnad 179:- (Företagspaket)
Kostnad 79:- (Ombud)
Kostnad 0:- (Hämta i vår butik)
Leverans sker direkt från fabrik till er bemannade företagsadress. Levereras vardagar 08:00-17:00.
Önskar du att paketet skickas till ombud istället välj ombud som leveranssätt i kassan.
Mer information om sändningen finns i din orderbekräftelse.
Ibland händer det tyvärr att det uppkommer skador i samband med leverans. Som kund måste du därför noga kontrollera din försändelse vid mottagandet genom att stämma av att du fått korrekt antal kollin enligt frakthandlingen, att godset är komplett och att alla delar är oskadade. Om godset är uppenbart skadat ska du helst inte ta emot det, alternativt omedelbart anmäla till postombudet eller transportören att godset är skadat.
Om du efter att ha tagit emot och packat upp godset upptäcker att någon vara är felaktig, saknas eller är skadad ska du inom 3 dagar efter mottagande av leveransen anmäla detta till Fläktbutiken.se. Det ligger på ditt ansvar att inom tidsfristen öppna och kontrollera försändelsen för att kontrollera att det inte finns några skador eller andra brister.
För att ärendet ska kunna handläggas på snabbast möjliga sätt ber vi dig att behålla produktens emballage så att detta kan besiktigas. Beroende på skadans omfattning företas omleverans, avhjälpande eller prisavdrag.
Upptäcks skada på gods vid utlämningen måste du reklamera till utlämnande postombudet genom att på kvittensdelen ange skadans omfattning. Detta ska bestyrkas av postombudets personal.
Ta emot godset, men kvittera aldrig fraktsedeln utan att först göra en anmärkning på kvittensdelen.
Efter du anmält skada hos ombudet/chauffören måste sedan anmäla skadan hos fraktbolagets webbplats.
Schenker: skadeanmälningsformulär
Kontakta sedan våran Kundservice så tar vi över ärendet.
Produkten har blivit tillagd i varukorgen